2010. május 27., csütörtök

Hírnév a weben?

Következő bejegyzésemben az egyéniség szempontjából vizsgálom a területet.

1. szempont: birtoklás.

A legtöbb ember, aki feltéved a honlapokra, már rendelkezik minimum alapszintű tudással a korcsolya világából. Ezeket az információkat az egyének leggyakrabban fórumokon megosztják egymással, így mindannyian tanulnak. Elmesélik emlékeiket (néha hencegnek vele), sikereiket, korcsolyázókhoz való viszonyulásukat(szereti, nem szereti), vágyálmaikat, és gyakran segítséget is kapnak a problémáik megoldásához.

2. szempont: gyűjtés.

Korcsolyás körökben természetes, hogy mindenki gyűjt. Fényképeket, cikkeket, a szerencsésebbek aláírt kártyákat. A vásárlás kevésbé jellemző. Aki elkezd korcsolyázni, az általában beszerez egy jobbfajta korcsolyacipőt magána, esetleg egy-egy DVD-t, magazint, ha kijön, de itt meg is reked a vásárlás.

3. szempont: önkifejezés.

A vezető szerep itt nem különösebben jellemző a csoportos tevékenységek hiánya miatt. Egy angol lány, és Brigi, az Angel on Ice szerkesztője kivétel, ők vezénylik le az ajándékküldéseket Johnnynak. A kreativitás az ajándékok milyenségében nyilvánul meg, vannak igencsak kreatív ötletek is.

4. szempont: közös tudásépítés.

Esetenként előfordul. Ha valami nagy botrány van születőben, nagyon össze tudnak fogni az emberek. Ilyenkor mindenki rárepül a témára, és minden információt összeszedve próbálnak magyarázatot, megoldást találni. De közös tudásépítésnek nevezhetjük már azt is, amikor egy rajongó eljut a kedvencével foglalkozó fórumra.

5. szempont: karrier.

Nem jellemző. Van egy-két ember, akinek a legtöbb fórumon ismerősen cseng a neve, de sem anyagi, sem egyéb hasznuk nem származik ebből.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése